Google alkalmazások használata a tanórán

A kép forrása: https://www.crucial.com.au/blog/2014/11/12/
how-to-connect-google-apps-with-your-domain-name/

Napjainkban az internet térnyerésével a Google alkalmazások használata is egyre elterjedtebbé válik, mivel ezeken keresztül sokrétű feladatokat végezhetünk el.


A Google alkalmazásai jól használhatóak az oktatásban is; ezek közül bejegyzésemben egynek a használatára térek ki, ami nem más, mint a Google Drive. Ennek számos előnye van:


  • felhő alapú tárhely, így számítógépünk esetleges meghibásodása esetén sem veszik el az ott tárolt adat.
  • többféle formátumú fájl tárolására alkalmas, például: képek, videók, szöveges fájl, Microsoft Office dokumentumok, PDF fájlok, zenék.
  • az iskolában jól használható az együttműködés fejlesztésére, mivel a Drive-ra az osztály összes tagja tölthet fel anyagokat. Ezen túl közös szerkesztésű dokumentumokat is szerkeszthetnek a diákok, így segítve az esetleges projektmunkák, kiselőadások, beadandó feladatok kivitelezését. 

A Google Drive használatára több ötletem is van:
  1. Készítettem egy mappát a Drive-on "10.B biológia óra" címmel. A mappa célja az, hogy az órához tartozó plusz anyagokat, házi feladatokat ide töltse fel a tanár, illetve a diákok is feltölthessék elkészült produktumaikat. 

    A mappán belül készítettem egy újabbat "populációk közötti kölcsönhatások házi feladat" címmel. Ez a mappa tartalmazza az előző órán tanult populációs kölcsönhatásokhoz tartozó házi feladatot. A mappába 10 képet, 4 videót, illetve a házi feladat instrukcióit töltöttem fel. Az lesz a diákok feladata, hogy az órán tanultak segítségével állapítsák meg, hogy az egyes videókon, képeken melyik populációs kapcsolatot látják. A válaszaikat ezután írják le a füzetükbe, majd a következő óra elején megbeszéljük azokat.

    A Drive-hoz tartozó link: 10.B biológia óra

  2. Közös beadandó, csoportmunka, projekt esetén egy közös dokumentumba dolgozzák ki a diákok a feladat részleteit, így a tanár nyomon tudja követni a feladat haladási ütemét és megjegyzésként javításokat, plusz ötleteket tűzhet hozzá a dokumentumhoz.

  3. A diákok megoszthatják egymással saját jegyzeteiket, kiselőadásaikat, ezzel segítve egymás felkészülését az órákra. 

A Google Drive-on kívül sok-sok alkalmazás van még, ami hasznunkra válhat tanárként. Ilyen például a Google naptár, amely segítségével megtervezhetjük a tanévet: jelölhetjük a számonkéréseket, kiselőadásokat, az órák tananyagait, házi feladatokat és határidőket. A Google Maps és Google Earth alkalmazásokat használhatjuk, ha tanulmányi kirándulást szervezünk vagy helyszíneket akarunk megmutatni a térképen. A Hangouts segítségével pedig fotókat oszthatunk meg, hangulatjeleket használhatunk, illetve csoportos videóhívásokat is kezdeményezhetünk, amely szintén hasznos lehet tanérként. 


Úgy gondolom, hogy a Google alkalmazásoknak sok hasznát vehetjük már most is, de a jövőben biztos még több izgalmas és hasznos funkcióval fog bővülni a lista. :-)









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A digitális technológia használatának előnyei és hátrányai az oktatásban

Online szófelhők használata a tanítási órákon